چرا نصب شومینه گازی ممنوع است

در سالهای پیشین نصب شومینه گازی خیلی رواج پیدا کرد و بسیاری از مردم مشتاق شدند تا در منزل و اپارتمان خود شومینه گازی نصب نمایند . وبسیاری از مردم که از استانداردهای لازمه سازه شومینه و متد علمی ان مطلع نبودند ساخت انرا بدست افراد فاقد تخصص سپردند .

 این استادکارهای فاقد تخصص به گونه ای غیر علمی این سازه را اجرا نمودند که علاوه بر اتلاف انرژی گاز و سرمایه ملی موجبات مشکلات تنفسی و سایر مشکلات دیگر را نیز فراهم ساختند .

اینجانب احمد حبیبی در مقالات گذشته متد علمی شومینه و اصول استاندارد انرا بیان کرده ام . متاسفانه بسیاری از هم وطنان به جنبه ارزان بودن دست مزد مجری بیشتر از کیفیت علمی ان اهمیت دادند .

اگر شومینه گازی به گونه ای اجرا شود که تمامی موارد یاد شده در مقالات قبلی و اصول مهم شومینه و نحوه اجرای صحیح کوره و نصب و اتصال به لوله و بقیه موارد درست اجرا شود میتواند یک شومینه ایده ال باشد و ضمن برخورداری از گرمای سه برابر بخاری معمولی . هوای مطلوب خانه نیز حفظ شود .
توصیه من به هم وطنان عزیز اینست که در صورتی که تصمیم به اجرای شومینه گازی دارند با مطالعه مقالات اینجانب اجرای انرا به دست افراد مطلع و کاردان بسپارند . و نصب و راه اندازی ترموکوبل و مشعل را بعهده شومینه کار بسپارند و بصورت دوره ای سالانه حداقل یکبار کنترل نحوه کار کرد مشعل را با شومینه کار هماهنگ نمایند . زیرا نحوه کارد کرد مشعل و ابی سوختن شعله ها اهمیت دارد .
خوانندگان محترم مجله بانوی شرقی میتوانند ضمن مراجعه به سایت www.habibi-decoration.com جهت پاسخگویی به سوالات با شماره ۰۹۱۲۵۳۵۴۰۰۶ تماس بگیرند

Instagram