مقاله روش ساخت مجموعه کامل کباب پز و باربیکیو و فر

بخش اول مقاله .در این شماره از مجله بانوی شرقی
کباب پز ، یک مجموعه پخت و پز تفریحی است که ضمن پخت غذا ارامش بخش و لذت افرین است .
برخی این سازه را به دور از نشیمن گاه و محل استراحت میسازند و تصورشان این است که این سازه ، دود پس میدهد و میهمانان را در محل الاچیق یا هر نشیمنگاه دیگری ازار خواهد داد . این سازه میتواند به گونه ای ساخته شود که دود پس ندهد . و در محل الاچیق و مبلمان محوطه اجرا گردد بدون انکه دود ان به کسی ازار برساند .
اغلب انرا با ارتفاع میسازند و در زمان استفاده ایستاده هستند ولی اگر طرح و شرایط مناسب باشد میتوانید انرا به گونه ای بسازید که روی صندلی نشسته و از ان استفاده نمایید .
کباب پز در طرح های متفاوتی ساخته میشود . ساده ترین ان یک سازه بدون امکانات جانبی و کوره و دودکش است . و برخی اهمیت بیشتری به این سازه داده و انرا با امکانات جانبی همانند کابین و سکوی سینی و لوله کشی اب به محل و نصب ، ظرف شویی و سینگ و نصب کوره ، دودکش و کلاهک ، اجرا می نمایند .
و برخی که نگاه ویژای دارند علاوه بر موارد یاد شده ، تنور نان و پخت برنج و تنور و کوره مخصوص پخت پیتزا و بخش جداگانه هیزمی و گازی کباب پز و اجاق رومیزی را نیز به مجموعه اضافه میکنند .
شما میتوانید یک شومینه هیزمی در فضای باز بسازید و طراحی و اجرای ان بگونه ای باشد که در مواقع نیاز از ان به عنوان کباب پز نیز استفاده نمایید . و حتی با استفاده از صفحه فلزی ( ساج ) درون این شومینه نان هم پخت نمایید .
به ساختمان کبابپز اهمیت بدهید و انرا مقاوم و زیبا بسازید و هر چه امکانات رفاهی را به ان بیافزایید ، ارامش و لذت بیشتری بدست می اورید . وجود کابین جهت دسترسی اسان به لوازم مورد نیاز ، ضروری است و محل قرار گیری سینی و لوازم روی سکوی کابین نیز مورد توجه است . وجود نور کافی در داخل کباب پز و محوطه بیرونی ان و در صورت امکان ، نور پردازی تزیینی هم مناسب یک کباب پز زیبا و کامل می باشد .
تعبیه شرایط نصب دستگاه فن دمنده هوا (جهت افروخته شدن ذغال ها ) و مخفی بودن ان در کابین و دارا بودن کابینها به درب های زیبا و قابل رویت نبودن لوازم داخل ان و ایجاد یک سقف افتاب گیر و باران گیر از ویژگیهای یک کباب پز خوب است .
خوانندگان محترم مجله بانوی شرقی میتوانند جهت پاسخگویی به سوالات با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۳۵۴۰۰۶ تماس و یا به سایت www.habibi-decoration.com
مراجعه فرمایید
Instagram