چگونه خانه زیبایی طراحی کنیم ؟

طراحی خانه ای زیبا ، مستلزم طراحی نقشه ای زیباست . نقشه ای بدون نقص و متناسب با مساحت زمین و برخوردار از تمامی امتیازها و بهترین چیدمان باشد . نقشه خوب زمینه ساز دکوراسیونی موفق است . نقشه و دکوراسیون باید متناسب با نیاز ، ساکنان آن و موافق میل آنها طراحی گردد و از الگوهای همگانی و تقلید از طرحهای دیگران اجتناب شود حتی المقدور با خلاقیت و هنر طراحی گردد تا به هدف ما که خانه ای زیباست نزدیک شویم .
آنگونه زندگی کنید که دوست دارید و متناسب میل خودتان طراحی کنید . ممکن است طرح و نظر شما کاملاً با نظر دیگران متفاوت باشد ولی همین تفاوتها در زیبایی و خلاقیت موثرند .
در مقاله ( انرژیهای مثبت ) به نکاتی اشاره کرده ایم که لازم می دانیم شما را به مطالعه آن تشویق کنیم زیرا رعایت کردن مواردی که دارای انرژیهای مثبت هستند شما را در داشتن خانه ای دلنشین یاری می نماید .
اگر مساحت خانه و زمین زیاد است توصیه می کنیم از تمامی گزینه ها استفاده نمایید .

خانه خود را با یک ورودی شیک شروع کنید سردری مجلل و چشمگیر بسازید و برای تمایز خانه با فضای بیرون نوعی لابی طراحی کنید که در گوشه لابی سرویس بهداشتی مجزا و رختکن برای آراستن ظاهر هنگام خروج از خانه وجود داشته باشد .
خانه باید بر حسب نیاز شما طراحی شود وجود چند سرویس بهداشتی و چند حمام و اتاق مجزای مهمان ، اتاق مطالعه ، اتاق کودک و چند نوع آشپزخانه (سرد و گرم) ، جکوزی ، استخر سرپوشیده ، بهار خواب ، انباری از مواردی هستند که بر حسب نیاز شما احداث می شود .
سن و سال شما و ساکنان و توان جسمی و منظره های اطراف منزل همه در طراحی نقشه ، مورد نظر خواهد بود . باغچه تزئینی و آبنما و گلخانه و نورگیر نیز از مواردی هستند که بر حسب علاقه شما در طراحی جای می گیرند . سعی کنید با هنرنمایی و خلاقیت طراحی نمایید بگونه ای که در تمام اجزاء ، هنر جلوه گر باشد به محل زندگی خود اهمیت بدهید و همه جا را به هنر آغشته نمایید و از استاد کارهای هنرمند ، با سلیقه و با تجربه استفاده نمایید .
ما نمی توانیم یک نقشه با ابعاد و شکل خاص بشما ارائه دهیم . زیرا مساحت خانه و نیازهای شما و مناظر اطراف را نمی دانیم فقط به اصول کلی آن اشاره می نماییم . 

وجود شومینه ها ، گلخانه ، آبشار و شومینه زمستانه هیزمی ، بار نوشیدنی ها ، و غیره … در زیبایی موثرند ولی تشخیص محل آنها بستگی به نحوه چیدمان نقشه و نیاز شما دارد .
از نقشه که بگذریم باید اعتراف کنیم که دکوراسیون ، شیک و زیباست که می تواند خانه شما را مجلل کرده و آن را خیره کننده و با نشاط و زیبا جلوه دهد .
اجزاء تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی نیز بستگی به سلیقه شما دارد ما نمی توانیم سبک خاصی را بشما تحمیل کنیم . زیرا سبکهای دکوراسیون متفاوت هستند . اعم از کلاسیک ، مدرن ، روستیک ، سنتی هنری ، سنتی قهوه خانه ای ، ساده ، سنگی ، چوبی و … ممکن است نوعی از دکوراسیون بچشم شما خیلی زیبا باشد ولی از نظر بعضی ها اصلاً جالب نباشد .
درسبکهای مدرن اغلب از طرحهای نو و ساده و با جزاء و مصالح مدرن و ساده ، استفاده می شود ممکن است در این سبکها رنگهای تند بیشتری بچشم بخورد ولی اغلب این طرحها ، با سلیقه برخی افراد هماهنگ است .
در سبکهای روستیک که از نامش پیداست طراحی بگونه ای خواهد بود که محیط روستایی را برای شما تداعی می نماید .
در سبکهای سنتی و هنری ، شما در تمامی قسمتهای خانه با توجه به سبک سنتی آن بوضوح هنر را حس می کنید ، گچبریهای دستی ، کاشیکاریهای هنرمندانه قدرت هنر را بنمایش می گذارند در سبکهای سنتی قهوه خانه ای هنرهای دستی کمتر استفاده شده و زندگی در دوره های اغلب قاجاریه را برای شما تداعی خواهد کرد .
سبک سنگی ، زندگی در محیط سنگ و صخره و غار را یادآوری می نماید و اجزاء محیط از سنگهای طبیعی و کوهستانی بوده و بهتر است با چوب ، تلفیق شود تا ضمن ترکیب مناسب سنگ و چوب، سردی سنگ و سختی آن با گرمی و نرمی چوب هماهنگ شود .
ممکن است شما به چند سبک علاقه داشته باشید پس می توانید با تنظیم دقیق و چیدمان هوشمندانه از چند سبک بصورت تلفیقی استفاده نمایید بگونه ای که خللی در نظر بینندگان ایجاد ننماید برخی افراد به هماهنگی رنگها در یک فضا معتقد هستند و رنگها را از یک خانواده رنگ انتخاب نموده به اصطلاح ست می نمایند بنظر بنده وجود قسمتی از خانه بدین شکل ملایم و آرام می باشد ولی اگر کل خانه با این متد طراحی شود در دراز مدت خسته کننده می شود بهتر است در برخی موارد از رنگهای مکمل نیز استفاده نمایید بدین منظور لازم است متن رنگهای مکمل را در سایت ما مطالعه بفرمایید .
استفاده از رنگ خاص در بین چند جزء از قبیل پرده و میز و فرش و مبل ، کاغذ دیواری یا اجزاء دیگر نیاز به تفکر و محاسبه جوانب می باشد .
اگر در آپارتمان زندگی می کنید و آپارتمان شما کوچک است پس با ما همراه شوید و سعی کنید از طرحهایی که می تواند بر حجم و مساحت خانه تاثیر بگذارد اجتناب کنید اگر می خواهید شومینه احداث کنید . شومینه خاصی با حجم و مساحت کم طراحی کنید از شومینه های دیواری و چند منظوره استفاده نمایید. لبه پنجره ها ، طاقچه ای متحرک بسازید و روی آنها گل و گلدان نصب کند .
از مبلهای حجیم استفاده نکنید . سعی کنید مبل شما چند منظوره باشد تا از هر فضای ممکن بهره برداری نمایید .
از انتخاب لوازم و اشیاء حجیم و اضافه پرهیز نمایید و از تفکیک های غیر ضروری نیز بپرهیزید .

هم سطح بودن و جزء یک مجموعه بودن آشپزخانه و پذیرایی و حذف آرگ در بزرگنمایی فضا بشما کمک بسیاری خواهد کرد . روی دیوارها و سقفها فضاهای مجازی ایجاد نمایید شما می توانید با نقاشی دیواری به فضا بعد بدهید بعنوان مثال دری را روی دیوار نقاشی نمایید که گویی با عبور از آن، شما به اتاق یا تالار دیگری خواهید رفت یا به حیاط خلوت سرسبز و زیبا قدم خواهید گذاشت و یا اینکه بالکنی دارید که مشرف به دریا و یا جنگل زیبایی است . همه این موارد خانه شما را رویایی خواهد نمود .

رنگ روشن ، فضا را بزرگتر نشان می دهد و رنگ تیره آنرا محدود می نماید لذا بهتر است از رنگهای روشن استفاده نمایید و با رنگهای تیره خانه کوچک را محدود ننماید . پرده های مجلل و باطرحهای پیچیده اغلب متناسب خانه های مجلل و بزرگ می باشد و متناسب خانه های کوچک نیست بلکه پرده خانه های کوچک بگونه ای دیگر باید طراحی شود .
نورپردازی یکی از عناصر مهم زیبا سازی دکوراسیون است . شکل ظاهری چراغها و محل نصب و شکل عبور نور و تابش به اشیاء و محیط و زاویه تابش و تعداد نورها و رنگ نور جملگی تاثیر فراوانی در جلوه محیط دارند پس دقت بفرمایید تا بهترین گزینه را انتخاب بفرمایید .
شومینه علاوه بر جلوه زیبا می تواند گرمای خوبی به فضا ارائه دهد ولی متاسفانه اغلب شومینه ها توسط افراد غیر متخصص ساخته می شوند و بهمین دلیل انرژی اتلاف شده و آثار زیانباری نیز بهمراه دارد . پس بهتر است شومینه ای ایده آل با طرحی زیبا و متناسب با فضا برای زیبایی خانه احداث نمایید .

خوانندگان محترم مجله ضمن مراجعه به سایت www.habibi-decoration.com

جهت مشاوره با تلفن ۰۹۱۲۵۳۵۴۰۰۶ تماس حاصل بفرمایید .

 

Instagram