محیط اداری را چگونه طراحی کنیم ؟

برخی از کارمندان در محیط اداری زمان بیشتری از حضور در منزل ، سپری می کنند. این اوقات به هر میزان که باشد ارزشمند بوده و شایسته است که محیط ، دلنشین،ارام،ملایم،زیبا، باشد.
زیبایی دکوری فضای اداری، ارامش روحی و فکری شما فراهم می نماید.و هم ارزش نهادن به مراجعینی خواهد بود که به محیط اداری شما وارد می شوند. هر چقدر این محیط فرح بخش و شیک باشد به همان اندازه در ارتباط کاری و اداری شما با مراجعین تاثیر گذار خواهد بود .دقت بفرمایید، دکوراسیون اداری شما ، نشانه طرز فکر و منش زندگی و روحیات شما میباشد.
در ابتدا سعی نمایید تا محیط اداری شما از لحاظ مهندسی (نقشه اولیه) فاقد نقص باشد و طراحی اولیه نقشه اجرایی متناسب با شغل شما باشد. زیرا نقشه مهندسی همه فضاهای اداری یکسان نمی باشد فضای یک مطب درمانی با یک دفتر شرکت تجاری و صنعتی یکسان نمی باشد.
طراحی نقشه اولیه می بایستی متناسب با احتیاجهای شغلی ان فضا باشد .با توجه به این موضوع فضاها متفاوت خواهند بود.
توجه داشته باشیم که دکوراسیون داخلی منزل با محیط اداری متفاوت می باشد.شاید استفاده از اجزا و مصالح و اکسسوری در هر دو مشترک باشد ولی انتخاب نوع اجزا و استفاده از اکسسوری متفاوت بوده وعامل تجزیه این دو میباشد.
به عنوان مثال مبلمان منزل میتواند رنگین ،لمیده، منقوش،با زرق و برق باشد ولی مبلمان اداری شاید مجلل ولی ساده و کلاسیک وراحت میباشد.
نور پردازی منزل نیز با محیط اداری متفاوت است.نوع لوسترها ،چراغها ونیز پرده ها متفاوت بوده و شیوه نور دهی ونور پردازی از تفاوت خاصی برخوردار است
ولی انچه در فضای اداری ضرورت دارد استفاده از انرژی های مثبت دکوری است.که سزاوار است انرا رعایت فرمایید.البته بستگی به مساحت محیط و نوع شغل دارد.

رنگ دیوارها ،گچبری،تابلوهای دیواری،اکسسوری ،گلها وگلدانها،شومینه،ابنما وابشار،موسیقی و اثار هنری ولوازم اداری مزین به هنر هنرمندان، جملگی می توانند تاثیر فراوانی در محیط ایجاد نمایند و از عوامل جذابیت فضا باشندو هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار دهند.
فضای اداری می بایستی شاد بوده وضمن حفظ وقار و ابهت اداری خود زیبا ، لوکس، و ارامش بخش باشد. بنظر بنده عمر در هر فضایی که سپری می شود باید با خوشی سپری شود لذا باید به فضاها اهمیت داده و انها را زیبا نماییم. تزیین فضای اداری قطعا هزینه بر خواهد بود ولی اثرات روحی ان ارزش هزینه را خواهد داشت.
انتخاب نوع وحجم لوازم و ملزومات اداری ، بسیار با اهمیت است. دقت نمایید ، متناسب با محیط باشد
رنگهای کلیدی فضای اداری باید از گروه رنگهای سنگین و با وقار باشد. از رنگهای شاد و زنده بعنوان رنگ مکمل در کنار رنگ اصلی بهره بگیرید. هر شغلی از جایگاه وحرمت خاصی برخوردار است لذا رنگ فضای مطب ، شرکت تجاری، مهد کودک یکسان نخواهد بود.
در چیدمان مبلمان و لوازم اداری بهترین گزینه را انتخاب نمایید.گرچه ضرورت دارد که این امر در زمان طراحی اولیه نقشه مهندسی منظور شده باشد. میز مدیریت در کنار دربها و سرویس تعبیه نگردد.بلکه در مکانی مشرف به محیط و کارمندان در جایگاه برتر، قرار گیرد. حفظ شان و منظلت و جایگاه مدیران ضروری است.و لازم است تا این مقام و ارزش در لوازم اداری و دکور فضا کاملا حفظ گردد.
اگر در واحد اداری خود سالن انتظار برای مراجعین دارید .شایسته است تا انرا بیارایید و انرا زیبا و لوکس تزیین نمایید تا انتظار برای مراجعین شما مفهوم متفاوتی داشته باشد . و ارج نهادن باشد به مراجعین محسوب گردد.


در برخی از فضاهای اداری ،لازم است که صدا از جداره ها عبور ننماید در این موارد استفاده از اجزاء ، لوازم و مصالح محافظ صوتی ضروری است.
برای سهولت در برقراری ارتباط با همکاران و کارمندان استفاده از تجهیزات نوین جهت دسترسی اسان به کارمندان ضروری است.دسته بندی اجزاء قفسه ها ،پرونده ها، کتابها، و تلوزیون موجود در فضا ضروری است. اگر شرکت یا موسسه شما ارمی اختصاصی دارد می توانید بر روی دیوار یا میز یا هر مکان مناسب دیگری انرا بپونه چشمگیر بهمراه نور پردازی تعبیه نمایید

Instagram