روش ساخت سنگهای کوهستانی و صخره ای بصورت مصنوعی با ظاهری طبیعی

سنگ و صخره و کوه یکی از جذابترین عناصر طبیعت هستند که توانسته اند در دکوراسیونها راه پیدا کنند . شما می توانید بصورت مصنوعی هرگونه سنگ را درحد طبیعی آن بسازید و از تماشای آن لذت ببرید .
آوردن سنگهای کوهستانی در ابعاد بزرگ و برجسته به منزل و محیط دکوری امکان پذیر نمی باشد ولی می توانید با مصالح سیمان و پودر سنگ و مقداری مواد افزودنی سنگ کوهستانی و صخره ای و یا گرانیت در رنگهای دلخواه و ابعاد و اندازه متفاوت بسازید .
با فراگیری طریقه ساخت قسمتی از کوه علاوه بر جلوه دکوری در ساخت آبشار و آبنما هم می توانید از آن بهره بگیرید .
با ترکیب ۴۰ درصد سیمان و ۶۰ درصد پودر سنگ و افزودن پودر رنگی به میزان لازم و پودر متانیوم (۱۰۰ گرم در ۸۰ کیلو) و مایع شیمیایی چسبنده به نام M20 ( 50 میلی لیتر در هر ۸۰ کیلو) و افزودن آب ملاطی خمیری بدست آورید و به وسیله کاردک دسته بلند به محل مورد نظر پرتاب نمایید فاصله پرتاب بیش از ۳۰ cm نباشد و می بایستی بصورت نامنظم و با تفاوت سطح پرتاب کنید .
پس از پرتاب ملاط خمیری می توانید با لبه کاردک هم شکلها را تغییر دهید . بدست آوردن سنگ دلخواه مستلزم آن است که یک مرحله بصورت آزمایشی آنرا اجرا نمایید تا پس از تکمیل آن بتوانید با نحوه اجراء آن آشنا شوید .

مقدار و شکل قرارگیری ملاط بر روی سطح مورد نظر در شکل گیری نهایی سنگ موثر خواهد بود پس دقت فرمایید تا مطابق میل خود این کار را انجام دهید . پس از گذشت چند ساعت (بستگی به میزان درجه هوا دارد ) ملاط کمی خشک شده و احتمالاً ترک هم خورده است در این لحظه با کمک انگشتان دست در حالیکه دستکش بدست دارید ملاط را با فشار انگشتان بمالید بطوریکه کلیه سطوح آن از مالش و پرداخت شما بهره مند گردند . در این مرحله سعی کنید شکل برجستگی ها حفظ گردد پس از انجام این مرحله خواهید دید که سنگ مورد نظر شما با سطوح برجسته با نقوش و شکل دلخواه شما شکل گرفته است .

اگر می خواهید سنگ طبیعی گرانیت را با شکل طبیعی آن بسازید علاوه بر رعایت مراحل یاده شده مقداری سیمان و پودر دوده مشکی را مخلوط کرده وبا آب ترکیب نموده و بصورت تقریباً منظم با انگشتان بر روی سنگ ساخته شده بپاچید بگونه ای که روی سنگ نقطه های سیاه منظم شکل بگیرد پس خواهید دید که بهمین سادگی توانسته اید سنگ مصنوعی در حد طبیعی آن بسازید .
محلهایی که قابلیت اجرای چنین طرحی را دارند از قبیل لابی ها و دیوارهای محیط استخری اتاق خواب یا قسمتی از فضای سالن پذیرایی یا هر فضای دیگری که می خواهید غار و کوهستان را برای شما تداعی نماید .
در صورت نیاز به استادکار جهت ساخت سنگ صخره و کوهستانی مصنوعی می توانید با شماره همراه ۰۹۱۲۵۳۵۴۰۰۶ تماس بگیرید .


کتاب روش ساخت سنگ‌ و صخره مصنوعی منتشر شد:

Instagram